Elektrisch vervoer met zero-emissie
Over dit project
Struyk Verwo Infra zet samen met transportpartner BREYTNER/H.N. Post & Zonen een vervolgstap in het verduurzamen van het transport van haar bestratingsmaterialen en introduceert zero-emissie vervoer op dagelijkse basis. In het Klimaatakkoord is vastgelegd dat in 2025 het goederenvervoer in de dertig tot veertig grootste Nederlandse steden emissievrij moet zijn. Ook zware dieselvoertuigen moeten over op elektrische varianten om de zogeheten zero-emissiezones nog in te mogen komen.
Hoofd Transportplanning Gertjan Visch: ‘Ik ben er trots op dat we deze nieuwe zero-emissie transport service aanbieden. Deze Volvo met zijn elektrische kraan gaat meedraaien in onze dagelijkse planning. Dat op zich is al uniek. Dankzij de verruimde kilometer range van 250 tot 300 km, wordt het leveringsgebied een stuk groter. Vooralsnog richten we ons met leveringen op de regio Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht. Ik ben benieuwd welke gemeenten ook duurzame voorlopers zijn en zero-emissie vervoer meenemen in hun projecten. Wij laten al zien dat het kan, dus vraag naar de mogelijkheden bij onze projectadviseurs.'
Hoofd Transportplanning Gertjan Visch: ‘Ik ben er trots op dat we deze nieuwe zero-emissie transport service aanbieden. Deze Volvo met zijn elektrische kraan gaat meedraaien in onze dagelijkse planning. Dat op zich is al uniek. Dankzij de verruimde kilometer range van 250 tot 300 km, wordt het leveringsgebied een stuk groter. Vooralsnog richten we ons met leveringen op de regio Amsterdam - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht. Ik ben benieuwd welke gemeenten ook duurzame voorlopers zijn en zero-emissie vervoer meenemen in hun projecten. Wij laten al zien dat het kan, dus vraag naar de mogelijkheden bij onze projectadviseurs.'